سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه از کاهش چشمگیر ابتلا انسان به بیماری تب مالت درسال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه از کاهش چشمگیر ابتلا  انسان به بیماری تب مالت درسال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد و افزود طی گزارشات شبکه بهداشت این شهرستان، ابتلا به بیماری تب مالت از ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته 63 درصد کاهش یافته است.

دکتر علی فاتحی نیا خاطر نشان کرد تشکیل کلاسهای آموزشی برای دامداران، واکسیناسیون 60000 دام سبک و سنگین و تست و خونگیری از دام ها، نصب بنر و توزیع بروشورهای تب مالت جهت ارتقا دانش شهروندان در مورد این بیماری در سطح شهرستان و برگزاری جلسات آموزشی زنان روستایی مروج توسط شبکه دامپزشکی شهرستان از جمله اقداماتی است که در روند کنترل این بیماری کمک شایانی نموده است.

وی در ادامه متذکر شد: واکسیناسیون رایگان تب مالت در دام سنگین از ابتدای آبان ماه سال سال جاری به مدت 60 روز کاری در سطح شهرستان درحال انجام می باشد.

دکتر فاتحی نیا از دامداران خواست با اکیپ های واکسیناسیون دام همکاری های لازم را به عمل آورند.

 وی در پایان افزود امید است با عملکرد مناسب و ارتقا سطح دانش و آگاهی همشهریان به ویژه دامداران، در آینده شاهد کاهش 100 درصدی و ریشه کنی این بیماری در سطح شهرستان باشیم.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا